- tårta och wal-mart

det var så skönt att komma iland idag och se lite människor. får nästan en släng av lappsjuka när man går här och lallar dag ut och dag in. tur att jag redan är lite knäpp från början, tror man får lättare att anpassa sig då.
imorse ringde klockan ALLDELES för tidigt, precis samma tid som varje morgon iofs, men det var inte kul att behöva stiga upp ur kojen och lejdarna ner till däck sex för frukost. mitt huvud mådde inte bra. öl är inte bra (men gott! ((kanske för gott))). usch, nu har jag varit så onyttig här flera dagar i rad, jag som precis började komma igång med träningen och nyttigheten.. disciplin åberg, disciplin!

ja, iland har vi varit. på wal-mart bland annat. vet inte riktigt om jag vill säga att det var så speciellt, det var en supermarket helt enkelt, men de hade nog det mesta tror jag. låg i en galleria som jag tyvärr inte hann gå igenom speciellt mkt eftersom jag åkte dit med karlar som är allergiska mot det. men jag hoppas på att få en sväng dit någon annan dag. vi har ju hyrbil, men tyvärr är det inte alla som får köra den, vilket innebär att man måste flirta in sig lite om man vill komma iväg nånstans. finns ju inte tal om att gå en promenad in till byn heller, inte när det är så här kallt. dock ska det bli varmare imorrnkväll, skulle bli -12 ungefär på måndag, och snö på det också. blir det tillräckligt "varmt" kanske vi kan få komma iväg och åka skidor någon kväll också, det hade varit underbart. var och kollade på skidbacken idag, och nedfarterna såg riktigt bra ut. jag har kommit fram till att jag tycker om snö, men bara när den knarrar, då är den som bäst! =)
fick lite shopping gjord iaf, sånt man har kommit fram till att man saknar ombord, som typ några par extra strumpor...det har jag köpt idag. och dessutom - fick jag en födelsedagspresent köpt också, till någon som precis har fyllt år.. ;)

har även bakat tårta idag, till ett födelsedagsbarn i form av den andra eleven. tanken var väl att vi skulle hjälpas åt, men jag skötte det själv. rätt trevligt att vara i köket och umgås lite med kocken, honom kommer jag sakna när jag mönstrar av, det kan jag säga redan nu. han är väldigt snäll, och omtänksam, och så säger han ju att jag har blivit lite som hans syster. känns bra att ha en kompis på den "sidan" också, jag menar filippinare kan man ju hamna lite i kläm med, och då är det skönt att ha någon att prata med som kan kulturen och allt.. ja, ni vet vad jag pratar om.
tårtan blev god, bottnarna något torra tyvärr, bakpulvret jag använde mig av var nog inte det färskaste. men alla åt och ingen kräktes.

jobbmässigt kämpar vi på som vanligt. jag har haft morgonrundan fyra dagar nu och börjar väl få in ett litet system, och det går ju snabbare och snabbare (om vi bortser från en dag som idag när huvudet låg kvar på kudden). har bytt ett vevlager på ena huvudmaskinen, och började igår med ett från den andra. sånt som ska göras efter 36000 gångtimmar tror jag. mycket jobb blir det eftersom att man måste börja från toppen och plocka bort delarna allt eftersom. är ju inga små saker vi jobbar med heller, så det tar både kraft och tid. och så varmt som det är i maskinrummet nu är det längesen det var. eftersom vi har stängt alla luckor uppe på däck, som går till fläktarna, blir det lite halvljummet..
jag kan säga att det inte bara är vi i besättningen som har erkänt att vi är gjorda för ett annat klimat än det här, även lilla båten har talat om, på flera sätt, att hon inte är förtjust i kylan. igår var det bajstanken...herrejesus vad jag är glad över att jag inte har tagit hepatit-vaccinet, jag slipper bajset! men det var inte trevligt, luktade verkligen bokstavligt talat, skit i hela korridoren ner till maskin...hua!! har insett att någon rörmokare kommer jag inte att bli, fy fabian! men flera system har råkat ut för köldproppar, och rör har gått.. så ja, här är det minsann ingen lugn och ro! innan vi fick upp temperaturen ordentligt så hade vissa 13 grader i sina hytter..myspys..

imorrn är det söndag och ledig dag, dock hyttstädning eftersom den tiden idag gick åt till att baka tårtan. sen hoppas hoppas hoppas jag på att få gå iland igen, det ryktas om att chansen finns. kanske en promenad om vädret tillåter. ska tillägga att det är fruktansvärt vackert här. lite sagolikt också när det ryker om vattnet, har försökt fånga det på bild så det får ni se när jag kommer hem. eftersom det är tidvatten så fryser det inte här utanför oss, däremot har det frusit på bra mycket där vi ska in och lastas i veckan som kommer...får se hur det kommer gå..
nu ska jag sova, eller åtminstone bädda ner mig, kanske kan läsa någon sida i en bok innan jag somnar, vi får se.

saknar er alla, hoppas ni får en trevlig söndag!!

over and out*

Kommentarer
Postat av: pappa

saknar dig kram

2009-01-18 @ 10:33:16
Postat av: Faster Camilla

Hej tjejen, här är det bara bra men fullt upp med matcher och träningar. Gabriel hade två hockeymatcher i går, en vinst och en förlust. Nästa helg ska han äntligen få vakta målet själv så han är sååå glad. Han är även glad över att ha fått ett par egna målvaktsbenskydd, trots att det är förstora. Han var ju lite missnöjd med Tomten att han inte kom men några men vi hittade några begagnade. Ebba hade också match men innebandy och de förlorade tyvärr efter mycket kämpande. Själv ska jag ut och gå det blir ingen jogging idag är lite förkyld. Ska på hälsokontroll om en månad så jag måste kämpa lite nu.

Vad kul att ni var på en hockeymatch i Canada, vilka lag såg ni?

Hoppas du får med någon av grabbarna så att du kan shoppa lite till. Det är alltid kul att shoppa utomlands, hitta något som inte finns hemma.

Nu ska jag gå ut och gå. Var rädd om dig!

Kram

Faster C

2009-01-18 @ 14:00:09
Postat av: Lina

Hej hej! Låter som du har det bra borta på andra sidan atlanten! Här e allt som vanligt. lite snö ute, gråmulet och runt 0 gradigt. Sovmorgon idag vilket är toppen, men shit så man saknar tiden när man pluggade, när man kunde stanna hemma om man inte hade orken att ge sig ut... men så kanske man inte jämt kan ha det, lr?!

ta hand om dig!kram Lina

2009-01-20 @ 08:31:12
URL: http://liina82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0