- omgiven av isflak

vi börjar närma oss kaj. och vi vet dessutom vart vi ska, vilket ju är för underbart. kommer antagligen ligga kvar till kaj i typ åtta dagar...kan bli segt, kanske blir bra - vi får se. ska iaf bli skönt att få komma iland en sväng, var en vecka sen sist nu.
har insett att det är rätt billigt i kanada, så man får väl handla om man hittar något roligt. dock kanske jag borde hålla i mina pengar nu när arbetsläget ser rätt dystert ut när jag kommit iland igen. men jag har ju knappt rört pengarna som kom in på kontot innan jul, och det löser sig ju - allt löser sig.

dagen har varit okej. började inte speciellt bra, men gick två kilometer nere på bandet  innan frukost, och det var rätt skönt. seg förmiddag med byte av filter och vaskning av tanktak. jag såg ut som en prickig korv/dalmatiner när jag var klar. eftersom man använder sig av högtryck för att spola rent tankarna, kan det hända att vattnet liksom sticker tillbaka uppåt - där man råkar ha sitt ansikte. motormannen fick sig iaf ett gott skratt när han pekade på mig och kiknade. kul att man kan roa andra! =) eftermiddagen bjöd på lite blandad kompott som vanligt. var ute på däck en sväng, och nu gäller det ju att ha overallen uppcabbad ordentligt, jacka, plus mössa på sig. kallt blir det imorrn, -20 är det sagt.. och så skulle det bli -25 på fredag... och med inräknad vindfaktor typ -34... mmmm, vad jag älskar vintern! dock är det rätt coolt att se att vi plöjer igenom isen här, vilken iofs inte är så tjock, och mest isflak, men ändå.. det är ju ändå is. spanade efter sälar idag, men såg såklart ingen...min vanliga tur.

en halvtimmes träning nu ikväll, det är skönt att röra på sig, och skönt att bli riktigt trött!!

nu ska jag sova.
tänker på er alla där hemma.

mamma - jag ringer när jag vaknat..

over and out*


Kommentarer
Postat av: Lena

Läcker med isarna....ler



Kram

2009-01-17 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0