- no more chubby

ytterligare en dag avklarad, och vi möter fredag imorrn. här ombord betyder inte fredag helg. vi jobbar ju alla dagar, eller, alla utom jag gör det, eftersom jag ligger under något speciellt avtal. så jag jobbar två timmar på lördag, och sen har jag helg.

vi har haft en lugn dag ombord. går medströms, och det blåser inte mycket. ska tydligen ha det här vädret hela vägen upp till kanada, och det tackar vi för. har rensat resten av duschavloppen idag, och så har jag klippt och klistrat. nåja, klippt iaf. har märkt cylindrarna på hjälpkärrorna med siffror, och två tankar också. så då behöver man stenciler, och stenciler får man genom att rita och klippa. och de stora stencilerna får man genom att först leta i word efter ett bra teckensnitt, sen skriver man ut det, sen klipper man ur siffran, så ritar man på "stencilpappret", och så skär man ut siffran därifrån. piece of cake! och på tal om kaka, jag kan inte äta ordentligt längre, filippinarna kacklar mer än vanligt när jag hämtar mat. imorse frågade en matros ifall jag tränar nåt. HERREGUD att de inte har nåt annat att prata om! så nu ska jag minsann visa dom vad jag går för. no more fröken knubbig. =) har tränat idag bara för det, skönt var det. gav mig på den där jäkla pilatesbollen, så imorrn lär jag inte kunna röra mig.

film har det blivit ikväll också, "ping-pong-kingen".. inte något jag rekommenderar speciellt starkt. den var konstig.

nu ska jag snart sova, en ny dag gryr om några timmar..

ha en fin dag!

over and out*

Kommentarer
Postat av: Faster Mia

Hej tjejen! Gott Nytt år på dig! Hoppas att du har haft en skön nattsömn. Farmor-mormor och Farfar-morfar har varit här idag och lämnat Ebba & Gabriel. De har varit i Nyköping några dagar på lovet. De träffade din familj i onsdags då det var pulkaåkning och middag, dillkött mums! Själv har jag jobbat i några dagar och det känns trögt men snart är det väl som vanligt. Vi firade nyår i fjällen med Patriks familj. Vi hade fint vädret fast det var ganska kallt, på toppen var det -12 + vind.

Vi hade en jätte mysig julafton hemma hos din familj, god mat och tomten kom faktiskt. Gabriel tyckte att han lät som Petter men det kunde det ju inte vara för han var ju hos Anna. Jag fick också en julklapp, Wii fitness men jag vet inte vad tomten tänkte på då. Nu ska jag gå och titta på Let's Dance med barnen, det är första avsnittet i dag. Patrik ligger redan och sover han känner sig lite krasslig. Ha det nu så bra! Kram Faster Mia

2009-01-09 @ 20:14:57
Postat av: smällfeta faster och farmor

Godmorgon



Larv! Har "filippinarna" inte sett en snygg, vacker och "lagom" svenska kvinna förut, OM INTE be dom dra åt.......



Farmor och farfar ska strax åka hemåt och slappa efter barnvaktsjobbet. De "små liven" åkte själva med bussen ner och det gick hur bra som helst, såklart. Den som ororade sig mest var nog Mia, naturligtvis....ler



David åkte idag ner till Gran C för att träna och vi andra är ju inte ett dugg avis. Träningen kan vi hoppas över, men det är badet vi längtar efter.



Här är det plusgrader idag och det ser även ut som om det småregnar lite. Det som är tråkigt är att snön försvinner och så även (troligtvis) även isen.



Kram från oss

2009-01-10 @ 12:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0