- mer än halvvägs

har inte skrivit något sen i söndags, men har helt enkelt inte orkat, eller haft lust.
dagarna går upp och ner. är uppenbart att alla börjar längta hem, känns som att båten har krympt och att luften börjar ta slut. är väl extra påtagligt nu när vi ligger till kaj så länge också, och det inte känns som att vi är på väg nånstans. dock verkar det som att vi ska få flytta oss till "rätt" kaj imorrn kväll eller torsdag morgon, och efter det börjar de lasta oss. sen tar väl det två dagar innan vi är på väg mot nästa hamn och den sista innan avmönstring.
jag får väl säga att det är tur att man är lite speciell, annars hade det nog vart svårare att leva så här. men det blir mer och mer att jag håller mig i hytten på lunchrasten, tycker det är skönt att komma undan lite. tonen börjar bli lite skarpare hos vissa, och irritationen svävar ibland otäckt lågt. dock är jag rätt bra på att avvärja mig sånt, och jag har än så länge inte kommit i kläm nånstans. man tar några extra andetag och blundar lite längre, och så startar man om, det brukar fungera.

men det är mer än halvvägs nu, rent tidsmässigt. fyra veckor har gått, och jag har när helgen kommer, endast två veckor kvar. nu börjar dock oron över jobb hemma komma, och jag gnäller och gnäller över det hela tiden, men det går inte att få ur huvudet. jag får väl börja dela ut reklam, sjunga på gatan, panta burkar och sälja bingolotter...vilken framtid jag har va? eller har pappa någon buffert undansatt så han kan försörja mig? mycket i huvudet nu iaf, lite för mkt..
men jag är inte speciellt orolig ändå, jag vet ju att allt löser sig till slut, även om det så ska ske i sista minuten. jag har mycket annat att vara glad över, och jag vet att jag inte kommer hamna på gatan oavsett..

mätt är jag iaf, tokigt mätt! vi fyllde hyrbilen (8 pers) och åkte till "L'Orange Bleu" och käkade musslor i massor. fyra tallrikar! herregud, jag var mätt efter den första! men gott var det, och jag ska väl erkänna att jag lämnade lite mat kvar..eller rätt mycket.. så jag åt ungefär tre tallrikar..och en dessert och en kopp kaffe på det.. och alla bara skrattar åt mig för hela den här "chubby"-incidenten. så fort jag äter nåt blänger de på mig och flinar =) men vi har det riktigt skojigt! nu är det bara läggdags som gäller. onsdag imorrn, och jag måste säga att veckorna går läskigt fort. både igår och idag har tiden bara sprungit iväg.

tänker på er där hemma, och ringer när det funkar!

ta hand om varandra.

over and out*

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej älskling.Tagit en promenad till Papppa,lagom långt,du är duktig som är ute till havs,ser fram emot att se dej!!!!!!!kram från Ammors!!!!!

2009-01-21 @ 13:33:18
Postat av: Lena

Hej på dej! Jag stödde på VD:n för Wallenuis häromdagen...de är väldigt intresserade av "kvinnor till sjöss".....



faster

2009-01-22 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0