- idag är jag knubbig

jag har varit så himla trött idag! imorse trodde jag att jag skulle svimma. iofs somnade jag inte förrän ett inatt, så det kanske har sin påverkan. dock har dagen gått rätt fort, och ingen var gladare än jag när det var dags för middag.

vi är som känt på väg till kanada, dock mot en annan hamn än vad som var planerat. den vi är på väg till nu var egentligen tänkt som hamn nummer två där uppe, så det har blivit lite ändringar i schemat - till det bättre. vi kanske kommer ligga till kaj där en hel vecka om vi får som vi vill, annars måste vi ligga till ankars utanför.. kan bli skoj om vi får komma till kaj, dels för att vi får en massa jobb vi kan uträtta i maskin, och dels för att man hur lätt som helst kan gå iland efter jobbet. skulle vara underbart, och kommer vi till den där skidbacken som finns, så blir det ju en lite skidsemester inbakad i allt också. =) jaja, det återstår att se, om en vecka beräknas vi iaf vara där uppe. vi går inte för fullt, och vi smyger så nära kusten som möjligt för att slippa det värsta gungandet nu när vi går på lätten. men det uppskattar ju jag måste jag säga. vill helst inte att det ska gunga alls ju.. =) även fast det kanske skulle vara på sin plats att bli lite sjösjuk och gå ner några kilon - eftersom jag idag blivit kallad knubbig. hahaha, jag höll på att smälla av! min motorman påstod att jag var knubbig, och han föreslog att jag skulle träna lite varje kväll och äta ris. ja säga vad man vill, men roligt var det. jag höll bara med. dock har grabbarna fått sig ett gott skratt idag när jag berättade det, och det blir nog lite av en grej det här, men det bjuder jag på. däremot får jag väl träna lite nu då, så jag inte kommer hem som en tjockis..

kvart över åtta är klockan, men den känns som hundra.. väldigt lugn kväll har jag iaf. ringde ett samtal förut som gjorde mig väldigt glad, och på ett sätt lite nedstämd..men det är ju som det är.

nu blir det tandborstning och sen något avsnitt av desperate.

over and out*

Kommentarer
Postat av: elaine

skönt att höra att du har det bra igen! sjukt avundsjuk på att du fått vara i florida, mindre avundsjuk på sjösjukan ;) ses när du kommer hem. hälsa kanada. puss

2009-01-08 @ 13:16:29
URL: http://ilejn-elaine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0