- bingo och karaoke

mina vänner, den här sidan vill inte samarbeta med mig alla gånger, så har inte riktigt fått möjlighet till uppdatering innan. men nu är det väl bäst att jag håller er á jour på vad som händer här ombord va? jag kan riktigt förstå hur mycket ni har saknat mina inlägg!

söndag är det idag. helgen har redan tagit slut - ruskigt fort måste jag säga!! tyckte att det var igår jag sa att det var dags för helg.. men det var det ju inte.. det var i .. .eh... förrgår.. hmm.. aja, men ni fattar vad jag menar!? idag är det exakt tre veckor sen jag mönstrade på, exakt tre veckor sen jag träffade farmor och farfar för första gången sen september (lyx-pensionärer som är ute och far hela tiden =P ), exakt tre veckor sen jag landade på en liten flygplats i finland och fick åka något lyxåk till rauma tillsammans med en tydligen betydelsefull person från "oras" (pappa, du vet vad jag pratar om). tre veckor sen. känns som en evighet samtidigt som det känns som det var förra veckan.. konstigt det där med tidsperspektiv.

nu är vi iaf inne på kanadensiskt vatten, och idag har det snöat sen imorse.. vet inte exakt vart vi är, men vid lunch låg vi utanför halifax ungefär. beräknas komma till kaj på onsdag nu om allt blir som planerat. den här branschen är lite osäker, man vet inte riktigt när man kommer fram.. har iaf fått reda på att en eventuell avmönstringshamn kan bli lübeck..

helgen då? igår hade vi först "paralympics", en liten tävling sådär. och det gick väl inte jättebra. slutade på tio poäng.. han som vann fick 27.. sen middag efter det, och så spelade vi bingo på kvällen. OCH JAG VANN!!! haha. massa pengar! =) riktig tur hade jag. sen när det började bli lite bittra blickar åt mitt håll så bestämde jag mig för att lägga ner mitt tävlande, och bli utropare istället. =) sen blev det karaoke resten av kvällen, och herrejesus vad vi sjöng. och dansade. det var fart. jag är trött idag.

nu blir det nog en dusch..eller så tar jag det imorrn.. mamma och pappa - jag ringer tidigast tisdag.. telefonkortet tog slut nu ikväll och jag har inte fått fatt på ett nytt. men maila gärna, och framförallt - vart har alla kommentarer tagit vägen? =)

hoppas iaf att alla får en fin vecka - och ELAINE - GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

ta hand om varandra.

over and out*

Kommentarer
Postat av: emma

Allt är bara bra me mig me gums! Men jag saknar dig... löste det sig med det där pappret du skulle ha?? 4 veckor kvar bara, det kommer gå fort! vart tar du vägen då, kommer du tillbaka hit nåt? puss

2009-01-12 @ 08:12:33
URL: http://misslilstar.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej hjärtat!

Här är allt bara bra.Massor att göra på jobbet,Tessan sjuk och så har vi en storannons idag för våra trogna kunder,allt på en gång.Bra att du vinner lite pengar då kanske du kan dela med dig när du kommer hem.

Kul med dans och karoke.Kan se dig framför mig,hur du låter och hur du ser ut.Ha det nu så bra så hoppas jag att vi hörs på telefonen i morgon.

Puss o Kram mamma

2009-01-12 @ 12:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0