- ändrade planer?

kanske man borde satsa på ett jobb som kontorist? =) här är det jag som fixar ordning och uppdaterar dokument, och idag har jag bytt pärmryggar bland annat. men jag har erkänt att jag är en datanörd, och i brist på annat arbete får man göra det som finns. fast pyssla lite i word är bara roligt, och kul att få lite ordning också. men som sagt var, det finns inte så mycket jobb att göra just nu. de som kan, förbereder för kylan som väntar oss. isen börjar väl snart komma, och på onsdag ska det bli uppåt -25 grader där vi eventuellt kommer komma till kaj. idag på morgonrundan när jag var ute på däck, passade jag på att åka lite skridskor, sautan vad det var halt! men klar och fin luft var det, något som man annars inte är speciellt bortskämd med när man jobbar som maskinist. passade på att spana efter valar, men såg ingen... fick sen reda på att de hade sett en jättestor idag.. åh typiskt! aja, jag får väl hålla mig ute på däck lite mer, även fast det inte är speciellt lockande nu i kylan...
men det här med hamnar då - vi vet inte vart vi hamnar.. (haha - vad konstigt det blev!).. tanken var att vi skulle komma till kaj på onsdag, men nu är lasten försenad, så vi kanske går till nästa hamn innan den här. det återstår att se, tydligen skulle besked komma imorrn senast..vilket ju är bra..eftersom det är tisdag..

jag har tränat idag igen - hör å häpna! en och en halv timme spenderade jag i gymet, känner redan av det. sprang mig trött på löpbandet - vilket inte tar speciellt många minuter.. sen använde jag min kära pilatesboll också, herrejesus vilken träningsvärk jag fick av den sist. kände förut att den minsann satt kvar än idag! dock ska jag väl försöka vänja kroppen vid att träna, så det är bara att bita ihop..och låta det ta den tid det tar.. har ju ändå fyra veckor kvar ombord, så lite ska man väl försöka lura kroppen åtminstone!

nu är klockan tjugo i elva här, hade tänkt se ett avsnitt av desperate housewives idag innan jag somnar, men så har jag insett att jag kanske borde ta det lite lugnt med den serien - eftersom jag drömde om det inatt!

mamma och pappa - jag ringer imorrn när jag har vaknat. telefonkortet är kirrat! =)

saknar.

ha en fin dag!

over and out*


Kommentarer
Postat av: Lena

är det fr Fitness vi får hem...ler



Kram

2009-01-17 @ 09:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0