- abracadabra, försvinn onda knän!

herrejesus att det redan är fredag imorrn! nu börjar dagarna gå väldigt fort här helt plötsligt! bara två veckor kvar.. helt otroligt!! jag tycker inte vi gör nåt speciellt om dagarna heller, eller visst jobbar vi, det måste jag ju säga, men det är sjukt vad dagarna går! idag spenderade jag bara förmiddagen nere i maskin. mina knän började strejka redan när jag klev ner på första trappsteget mot frukosten. "jaha" tänkte jag, lite ont i knäna, det går över snart! HA! tji fick jag! tog lite längre tid än vanligt att gå morgonrundan, men å andra sidan kände jag mig ju som agda 85 år - eller förlåt, greta menar jag! jag blev skonad från maskinarbete och klättring i lejdare under eftermiddagen. jag fick plats i en liten liten hytt med massor av pärmar som skulle märkas och sorteras. men sånt tycker jag ju om, då kunde jag sitta där i min ensamhet, lyssna på min ipod, och bara filosofera. och bra blev det också! dock är jag klar med del 1 av 3 ungefär.. rätt mycket att fixa ordning på. men iaf snällt att jag fick en annan arbetsuppgift!
det är ju tyvärr så när jag får ont i lederna, att jag får välja mellan det eller att ha ont i magen. ont i magen får jag av min medicin. så det blir så att jag tar medicinen på kvällen, för att jag ska kunna sova bort det onda, istället för att gå runt en hel dag med magknip. så efter middagen tog jag en tablett, och det verkar som att den hjälper lite. känner mig lite "mjukare" i knäna nu, men det är långt ifrån återställt. får se hur det blir imorrn, jag sa att jag ska känna efter vid frukost, men om inte annat har jag ju min lilla hytt med pärmarna.

vi åker inatt, eller, tidigt imorrnbitti. mot nästa hamn! nu skulle det visst ta längre tid än 12 timmar den här gången för att vi kommer gå med 10 knop bara. sen har vi isen att kämpa emot också, men bara vi har lite fart klarar vi oss igenom, har ju högsta isklassen så det ska inte vara några problem. ska se om jag kommer ut på däck imorrn under min morgonrunda (om det nu blir en sån), då ska jag försöka ta med mig kameran så jag kan fota små isberg och kanske någon säl! =) fast jag kan lugna er med att det inte blir såna fasansfulla isberg här inne i floden, är ju framförallt tidvattnet som rör runt i vattnet så det inte fryser riktigt, plus att det är en vältrafikerad led..
efter helgen styr vi mot europa igen, jag kan inte fatta det.

ska börja kolla på jobb ordentligt nästa vecka och sätta mig och skriva ansökningar och greja tänkte jag. eller, börja och börja.. men - ta tag i det seriöst. har iaf en buffert så jag klarar mig utan jobb ett par månader, ifall allt skulle gå åt pipsvängen, det känns bra. men ni får hålla tummarna för mig, och Lena, du kan väl flirta lite med den där VD.n du sprang på? ;) eller åtminstone ge mig hans kontaktuppgifter, eller tvärtom =)

ha nu en bra dag allesammans! (alla 25(!?)) som läser min blogg..haha, vilka är ni egentligen? jag tycker frstn fortfarande om att få kommentarer, så tack ni som är flitiga på den fronten, ni andra - skärpning =P

nu blir det sova här, halv elva är klockan.. imorrn ska jag åka båt igen =)

over and out*


Kommentarer
Postat av: Josephine

Hej Pärlan:) Jag kan ju ge mig till känna nu...haha, jag läser flitigt ska du veta! Riktigt kul stt följa dig ute på haven... Kram Josephine

2009-01-23 @ 14:12:47
URL: http://maddams.blogg.se/
Postat av: pappa o mamma

Hej våran tjej!Äntligen fredag!Nu ska vi dricka vin och äta lite gott(båda två) vi har varit hos dietisten och det är ok.Skönt att det bara är två veckor kvar till vi ses, vi saknar dig.

puss o kram.

2009-01-23 @ 16:40:38
Postat av: Annelie Kjellberg

Hej lilla gumman. Vilka äventyr du får vara med om! Det är ju inte utan att man blir lite avundsjuk.

Ta vara på dig och ha det så bra.

Puss och kram Annelie och Peter

2009-01-23 @ 18:17:10
URL: http://sjorovarinnan.blogg.se/
Postat av: Elin Westerberg

Hej Linda!



Jag läser också, troget minsann :) Jätteskojigt att läsa om dina drömmars äventyr! Är lite avis på dig som ändrade om och följde ditt hjärta! :)

2009-01-24 @ 11:28:32
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0