- i europa

jägarns vad sakta det har gått idag. tiden har gått sakta, båten har gått sakta, hela dagen har gått fruktansvärt sakta. men jag antar att det är så när man väntar på att något ska hända. dock har jag jobbat hela dagen, så inte varit sysslolös. men ändå, när man väl har vant sig vid en tanke, då är det svårt att släppa den.
har (är ledsen att säga det), fortfarande ont i magen, och jag har slut på meducin. nu gäller det att bita ihop och hoppas att det inte blir för mycket illamående av det, för det är nästan det värsta. att magen gör ont, okej, men att må illa - det hoppar jag gärna över.

här ombord har vi haft brandövning idag, men som extra besättningsmedlem får man inte någon väldigt stor uppgift, vilket känns rätt så självklart, eftersom det är mest väsentligt att den ordinarie besättningen får träna inför ett skarpt läge. men jag fick iaf rulla slang, oj vilket arbete va?! =)
var ute på däck en sväng på förmiddagen för att ta en nypa luft, och då tajmade jag in det perfekt så att jag fick se några tumlare som lekte runt. dessa tumlare - som jag trodde var en sorts delfin, är egentligen valar. tandvalar. fast valar är delfiner. ja, det där är knasigt. men det har jag lärt mig idag. och dessutom - späckhuggare är en sorts delfin också. hm..val - delfin...stort djur i vattnet, som simmar, och blåser vatten... same same. de har fenor båda två. =)
iaf så blev jag på bättre humör och glömde nästan bort magen, när jag stod där uppe och blickade ut över det blå.

båten går sakta idag. även fast vi kör så fort vi kan, med hänsyn till vad utrustningen klarar av, så går det för sakta. risken finns att det inte blir något flyg på onsdag. och jag VILL INTE stanna en natt till, nu har jag ju ställt in mig på att få åka hem, och det är så tråkigt att vänta extra då, även om det så bara skulle vara några timmar. hem vill jag ju nu. massor med saker att ta hand om, och jag börjar iaf se ett litet ljus i tunneln, och har väl lite högre förhoppningar än förut..

men nu mina vänner, nu är det dags att sova. klockan har blivit alldeles för mycket, och imorrn ska jag upp och spola rent tanktaket, och jag ska ge gärnet - sista dagen på jobbet.

ses snart.

over and out*

Kommentarer
Postat av: Faster Camilla

Vad härligt att du snart är hemma igen! Då slipper vi oroa oss för det stora vågorna och "isbergen". Jag är hemma idag med Ebba men hon ska gå till skolan i morgon. Lycka till med jobbintervjun.

Kram

Camilla

2009-02-03 @ 15:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0