- på andra sidan

tänk att tiden går så fort, tycker det var igår jag mönstrade på.. men icke, det är över en vecka sen nu.. julen har varit och nyårsafton kommer imorrn. innan jag vet ordet av kommer jag väl stå hemma på landbacken igen.

vi är på "rätt" sida av atlanten nu iaf. nedanför new foundland nånstans. vi väntar på stormen som ska komma imorrn eftermiddag ungefär, har hört talats om åtta meter höga vågor direkt in i sidan.. spännande. har ju vart med om 13 meter höga vågor, så det här blir ju piece of cake =P
har idag skruvat och pillat lite med thermaloljepumpen. den har fått nya lager och packningar, och blivit lite ren också. imorrn är det elmotorn som ska få sig en omgång. =)
god mat har vi fått. kyckling-/biff-tortilla till lunch, och wienerschnitzel till middag. man kan ju absolut inte klaga på maten ombord! bra med regelbundna tider också, så kanske jag får ordning på mina annars icke-existerande mattider.. har inte vart nere i gymet nåt mer, men jag får skylla på att det är tröttsamt att vara på sjön. fast det ligger ju lite i det också, när det rullar så måste man anstränga sig lite extra för att kunna stå på benen och ens kunna gå. det blir jobbigt i längden. sen sover jag nog för mycket också. vi "brassar" ju tiden nu, alltså ställer om den för att anpassa oss till tidszonerna. och då blir det ju en timme extra per dygn. ligger nu tre timmar efter sverigetiden, och från och med imorrn är det fyra timmar. hade jag inte haft datorn inställd på sverigetiden, hade jag nog haft det lite svårt med att veta vad tiden är hemma..

vet ni hur bra jag tycker det är med satellittelefonsamtal?! att inte få höra rösten på de man tycker om på flera veckor, det hade vart jobbigt. men nu är det bra, även fast det blir lite fördröjning och jag kallas trög..=) hade ett fint samtal igårkväll, och det gör så mycket, det är som att man får ny luft att andas med. tålamodet fylls på. dock går det väl lite åt andra hållet också, att man hellre vill vara hos den man pratar med, och att man tror att sju veckor aldrig kommer att ta slut.

nu ska jag fortsätta på min stickning - den där julklappen som förut bara var "halv"...är snart hel. =)

ta hand om er där hemma!

over and out*

Kommentarer
Postat av: pappa

God morgon mitt hjärta!

Jag skulle inte vilja byta med dig nu när blåsat kommer.Vi kommer att fira nyår i hemmet,men går ner till täckaudde om vädret är ok.Ha en bra nyårsafton. GOTT NYTT ÅR önskar Pappa.(kram)

2008-12-31 @ 12:01:27
Postat av: Lena

Hej



Har precis varit på centralen och "satt" din bror på tåget ler. Han har varit här uppe hos oss sedan i söndags och det har varit kanonmysigt. Han har varit med David och kört båtar hit&dit, kollat på TV osv. Igår em så åkte David till Karlstad för att fira nyår med Jesper, en av seglingskillarna, och då var Linus med Hasse på hans jobb.



Han är bra på att äta din bror!!! Han har ätit revbenspjäll i flera dagar nu, men det gör ju inget om man älskar just den rätten, eller hur... Linus ska nu inte köpa godis för egna pengar längre, utan han ska spara till en flygbiljett ner till Turkland....han vill segla med oss. Det är ju ett gott betyg, då trivs ju med oss :-).



Nu ska jag gå och se om jag kan få lite färg att fastna på ögonen...det är ju i allafall Nyårsafton. Vi ska till ett par vänner ute i Djursholm och äta lite osv...gissa vem som kör :-)...taxi inatt är ju helt otänkbart attfå tag i....



GOTT NYTT ÅR på dej och kram från oss/Lena

2008-12-31 @ 15:24:23
Postat av: Olle

Hej Linda, bra att du har ordning på det mesta tiden, maten osv

Gott Nytt År

2008-12-31 @ 18:34:54
Postat av: Anonym

Gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 18:41:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Marielle

Nu har jag startat upp en ny tävling med 3 gånger högre vinster än tidigare! Var med och tävla varje dag du med :-)

2008-12-31 @ 19:36:28
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Marielle

Nu har jag startat upp en ny tävling med 3 gånger högre vinster än tidigare! Var med och tävla varje dag du med :-)

2008-12-31 @ 19:36:31
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0