- oh hoy landkrabbor

om fyra timmar har ni klivit in i det nya året, och fyra timmar senare är det min tur - när ni ligger avtrubbade och däckade hemma i soffan. är lite svårt att fatta det här med tidsskillnader. men jag vet iaf att jag är fyra timmar efter er, och jag tror att det blir fem timmar efter inatt..

nyårsafton har här ombord sett ut mest som dagar brukar se ut. frukost och start av jobb vid åtta, sen fika med obligatorisk skitgubbe vid tio, sen lunch vid 12.. det som har skiljt idag från andra dagar, är brandövning och livbåtsövning som vi hade vid ett. det var spännande. vi fick krypa ner i våran livbåt och spänna fast oss där, lite halvläskigt eftersom den lutar ner mot vattnet (fritt-fall livbåt.. googla det vettja) och man tror att alla förtöjningar ska släppa. dock slapp vi ofrivillig sjösättning, och vi kunde lugnt konstatera att det där var något vi hade koll på!

jag har genomfört årets nyårstvagning, och fått på mig ett par jeans, vilket känns lte konstigt eftersom jag har trulsat omkring i mysbyxor över en vecka. vart nere i mässen och snott lite frukt i väntan på middagen, tror vi får äta om en timme ungefär.

well, jag får önska alla ett Gott Nytt År, ta det lugnt med raketer och alkohol nu så jag får se er hela när jag kommer tillbaka!

ta hand om varandra.

over and out*

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej våran tjej! Har varit en lugn nyårasafton,ätit och druckit gott.Har precis kommit hem från fyrverkeriet nere vid hamnen.Hoppas du får en trevlig kväll.

Gott nytt år!!!!

Massor med nyårspussar från familjen

2009-01-01 @ 00:58:11
Postat av: Lena

Hej!



God fortsättning från oss i Stockholm. Klockan är nu strax 11 och vi har precis klivit upp ur våra sköna sängar. I natt lekte jag "busschaufför", körde en stor van av ngt slag och kan du gissa....den var fullpackad när vi skull ta oss hemåt....man var älskad av "alla" ler



Kram fr Hasse&Lena



2009-01-01 @ 11:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0