- första dagen på nya arbetet

och vilken dag sen! för det första kunde jag inte sova nåt inatt knappt på grund av alla nya ljud. vi avgick från finland vid halv fem imorse, och det var tydligen snöstorm.. gungade lite till frukosten men avtog framåt förmiddagen, och inte förrän efter lunch, vid tre ungefär, började det blåsa igen. nu gungar det rätt bra, och det känns att sjöbenen inte är på plats ännu. dock har jag ätit alla mål mat idag, vilket är rätt skönt! ska bli spännande att se ifall man kommer vänja sig vid gungandet eller om man får ta till ett litet plåster bakom örat. det visar sig.

vilket kanongäng jag har hamnat bland, ingen tjej, bara jag och massa karlar i blandade åldrar. jobbar bara en filippinare i maskin som jag har förstått det, sen fyra svenskar, plus jag och en elev till. tydligen har de tradition här att spela skitgubbe fyra gånger om dagen - vid tiofikat, vid lunch, vid trefikat, och efter middagen. jag har varit med från start och har minsann vunnit några gånger!

uppgifterna idag har varierat. dagen har väl mest gått ut på att lära känna båten lite, gått familisationrundan (säkerhetsgenomgång), gått morgonrundan i maskin och kollat nivåer och tryck och sånt, och så har vi blåst avgaspannan också. har regnat på eftermiddagen, så det har inte vart nåt vidare roligt att gå runt på däck. tydligen verkar det som att stormarna kommer att förfölja oss den här resan, och det får man väl stå ut med. hon går rätt fint i vattnet, och skakar inte speciellt mycket. är värre när vi ligger på lätten och inte är lastade, då ska det tydligen skaka betydligt mycket mer.

som det ser ut nu kommer vi gå till göteborgs redd för att bunkra på julaftonsmorgon, vilket nog innebär att arbetsdagen sätter igång redan klockan sex. efter det styr vi kosan mot jacksonville, florida, där vi beräknas vara framme under andra veckan i januari. efter det blir det point au pic i kanada, och så tillbaka till europa efter det. det blir bra det här! =)

har nu fått pratat på skype med de människorna jag tycker bäst om i hela världen, så nu kan jag sova gott. =)

kommer lite bilder här på min hytt, så kan ni få en liten inblick i hur jag har det åtminstone!

sov så gott (klockan är här så mycket som sju redan - och jag är ju så trött!).

over and out*


     

Kommentarer
Postat av: Josse

Vilken söt hytt du har, och sängen var hur gullig som helst!! Shit, vad kul för dig att få komma iväg ut på de sju haven. Jag tror detta kommer gå jätte bra och du kommer ha super duper kul..=) Massa Kramar Josse

2008-12-22 @ 19:47:19
Postat av: Lena

Plåster bakom örat....är nog bättre än de piller jag tog när vi gick Bornholn/Visby....Blev purrad efter 23 timmar....



Kram o sov gott

2008-12-22 @ 20:10:13
Postat av: Lina

Du ser ut att bo riktigt mysigt! Så härligt med eget badrum och sängen va verkligen söt.

Här hemma va d rån idag på banken.. precis efter att ja och syrran åkt hem från stan, tur det! Annars e d bara bra, förutom att rösten vart helt borta hela dagen...



Ta hand om dig!kramar

2008-12-22 @ 21:19:14
Postat av: emma

Gumman min, ser ju jättefräscht ut! Saknar dig... Hoppas du får en bra Jul! God Jul På dig å Gott Nytt År! Massa pussar

2008-12-23 @ 13:19:11
URL: http://misslilstar.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej!



Åh vad kul att allting känns bra!=) Och vad skönt med en så fräsch toa&dusch i sin hytt!



Jag ska gladeligen följa dig ombord härifrån^^



Kram!

2008-12-25 @ 23:31:56
URL: http://tequinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0