- efter stormen kommer lugnet..eller?

inatt trodde jag att jag skulle rulla ur kojen. känns som att den är felvänd. fartyget rullar ju mer än gungar, så om man ska tänka logiskt borde kojen vara vänd styrbord mot babord ist för fören mot aktern.. men så är icke fallet, så här får man fälla ut ben och armar åt alla möjliga håll för att man ska kunna ligga någorlunda still. rullade som mest vid midnatt, och det lugnade sig runt två-tre nån gång, vet inte säkert för jag hann somna innan.. tydligen var det här inget i jämförelse med vad vi kan vänta oss.. så ja.. hoppas sjöbenen hittar till rätta innan dess.

dagen har haft lite allt möjligt att bjuda på. vart med och renjort ett av topplocken till ena huvudmaskinen och fixat med en startluftsventil som hör till, och så har jag svabbat golvet vid poolen, är lite av en allt-i-allo =) ätit stuvade makaroner och falukorv till lunch, och någon gulasch till middag. det var smaskigt! såklart har vi spelat kort också! jag vann inte nån gång, men jag kom inte sist heller =) efter middagen lät jag maten sjunka ner innan jag pallrade mig ner till gymmet för första gången. det var rätt skönt! men jobbigt! att jag kan vara så otränad, läskigt. var iaf skönt att ställa sig i duschen efteråt. blev helt svart i ansiktet idag när jag stod och hackade bort fastbrända saker på topplocket..och det fick jag ju höra förstås! =) men det ska väl synas att man jobbar, eller?

imorrn är det julafton, och ja, det känns onekligt lite konstigt. men man kommer ändå rätt snabbt in i livet här också, så då tänker man inte så mycket på vad man skulle ha gjort ifall man var hemma. är ju ett rätt gott gäng jag har hamnat i, så det blir snarare lite spännande det här. drink hos chiefen och sen lite julmat, det blir bra det.

ska krypa ner i kojen och se någon film nu tänkte jag. sen är det dags att sova. dock får jag en extra timme inatt eftersom vi ställer om klockan (gått på finsk tid idag). när jag vaknar imorrn är vi utanför göteborg och har precis bunkrat. sista stoppet innan raka vägen till florida. =)

sov så gott!

over and out*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0